10 hal yang wajib diketahui tentang Android 10

SekolahNews – Android Go 10 telah resmi drilis, dibekali dengan fitur-fitur yang didesain untuk memaksimalkan kinerja ponsel, serta mendukung teknologi baru seperti Foldables dan 5G.

Dengan hampir 50 perubahan terkait privasi dan keamanan, Android 10 memberi Anda perlindungan, transparansi, dan kontrol yang lebih besar terhadap data Anda.

Dirilis Blog Resmi Googlle, berikut adalah 10 hal yang harus Anda ketahui, berpusat pada inovasi, keamanan dan privasi:

Lebih sederhana, lebih cerdas, dan lebih bermanfaat

  • Smart Replay atau Balas Cerdas. Fitur yang otomatis mengarahkan ketika seseorang mengirimi Anda pesan dengan alamat atau video YouTube, Anda dapat membuka dan menavigasi di Google Maps atau membuka video di YouTube — tidak perlu menyalin dan menempel. Fitur telah berfungsi di semua aplikasi perpesanan.
  • Dark Theme. Anda dapat mengaktifkan Tema Gelap untuk seluruh ponsel Anda atau untuk aplikasi tertentu seperti Foto dan Kalender. Lebih nyaman di mata Anda, dan tentunya menghemat baterai ponsel juga.
  • Larger Screen, Layar yang lebih besar, lebih leluasa untuk navigasi diperangkat Anda.
  • Live Caption, yups cukup satu ketukan otomatis caption pada video, podcast, dan pesan audio di semua aplikasi. Live Caption akan tersedia dimulai dengan perangkat Pixel.

Baca Juga : Android 10 Resmi Dirilis

Fitur privasi dan keamanan baru, kendali ditangan Anda

  • Anda dapat memilih untuk hanya berbagi data lokasi dengan aplikasi saat Anda menggunakannya.
  • Di bagian Privasi baru di bawah Pengaturan, Anda akan menemukan kontrol penting seperti Aktivitas Web & Aplikasi dan Pengaturan Iklan di satu tempat.
  • Dengan pembaruan sistem Google Play, perbaikan keamanan dan privasi penting sekarang dapat dikirim ke ponsel Anda dari Google Play, dengan cara yang sama seperti pembaruan aplikasi Anda. Jadi, Anda mendapatkan perbaikan ini segera setelah tersedia, tanpa harus menunggu pembaruan OS lengkap.

Temukan keseimbangan yang tepat dengan teknologi untuk Anda dan keluarga Anda

  • Anda memiliki kontrol yang lebih besar di mana dan kapan notifikasi akan mengingatkan Anda.
  • Fitur Family Link adalah bagian dari setiap perangkat yang menjalankan Android 10, tepat dalam pengaturan di bawah Digital Wellbeing. Orang tua dapat menggunakan alat ini untuk menetapkan aturan dasar digital seperti batas waktu harian, waktu tidur perangkat, batas waktu pada aplikasi tertentu, dan banyak lagi. Mereka juga dapat meninjau aplikasi yang dipasang anak-anak di perangkat mereka, serta penggunaannya.
  • Ingin berada di zona tetapi tidak di luar jaringan? Digital Wellbeing sekarang membawa Anda mode Fokus. Pilih aplikasi yang menurut Anda mengganggu — seperti email atau berita — dan tutup mulut hingga Anda keluar dari mode Fokus. Daftar ke Beta untuk mencobanya.

Ada banyak lagi hal menarik di Android 10 yang resmi tersedia untuk Pixel dan akan menyusul perangkat-perangkat lain dalam waktu yang tidak terlalu lama.

72 thoughts on “10 hal yang wajib diketahui tentang Android 10

  • 8 February 2024 at 23:45
    Permalink

    Il est très difficile de lire les e-mails d’autres personnes sur l’ordinateur sans connaître le mot de passe. Mais même si Gmail offre une sécurité élevée, les gens savent comment pirater secrètement un compte Gmail. Nous partagerons quelques articles sur le cracking de Gmail, le piratage secret de n’importe quel compte Gmail sans en connaître un mot.

  • 12 February 2024 at 06:42
    Permalink

    Vous pouvez également personnaliser la surveillance de certaines applications, et il commencera immédiatement à capturer régulièrement des instantanés de l’écran du téléphone.

  • 22 March 2024 at 07:03
    Permalink

    Wow, amazing blog structure! How long have you been running a blog for?
    you made blogging glance easy. The entire look of your site is magnificent, let alone the content material!

    You can see similar here najlepszy sklep

  • 24 March 2024 at 19:47
    Permalink

    Hey there! Do you know if they make any plugins to help
    with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good
    success. If you know of any please share. Thanks!
    You can read similar text here: Dobry sklep

  • 28 March 2024 at 06:24
    Permalink

    Good day! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for
    some targeted keywords but I’m not seeing very good results.
    If you know of any please share. Appreciate
    it! You can read similar article here: Dobry sklep

  • 4 April 2024 at 03:24
    Permalink

    Hello! Do you know if they make any plugins to assist with Search Engine Optimization? I’m trying
    to get my site to rank for some targeted keywords but
    I’m not seeing very good success. If you know of any
    please share. Many thanks! I saw similar blog here: Backlink Portfolio

  • 4 April 2024 at 04:18
    Permalink

    Hi! Do you know if they make any plugins to assist
    with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted
    keywords but I’m not seeing very good results.

    If you know of any please share. Kudos! You can read similar text here: Backlink Building

  • 6 April 2024 at 11:51
    Permalink

    Hello! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my website to rank for some targeted keywords but I’m
    not seeing very good gains. If you know of any please share.

    Cheers! You can read similar blog here: Backlink Portfolio

  • 16 May 2024 at 18:41
    Permalink

    Ad discendum, non ad docendum — Для изучения, но не для поучения.

  • 17 May 2024 at 01:14
    Permalink

    Ad majorem Dei gloriam — К вящей славе Божией

  • 17 May 2024 at 15:33
    Permalink

    Alienatio mentis — Помрачение ума.

  • 17 May 2024 at 16:29
    Permalink

    Aut disce, aut discede — Или учись, или уходи.

  • 17 May 2024 at 17:34
    Permalink

    Ars vitae — Искусство жизни

  • 17 May 2024 at 18:30
    Permalink

    Amabile opus — Милое созданье.

  • 17 May 2024 at 19:28
    Permalink

    Bona dicta — Поучительные слова

  • 17 May 2024 at 21:43
    Permalink

    A maximis ad minima — От большего к меньшему

  • 4 June 2024 at 01:19
    Permalink

    I really appreciate the thoroughness of your research and the clarity of your writing. This was a very insightful post. Great job!slotcoin

  • 5 June 2024 at 23:46
    Permalink

    I see you are into weight lifting as well! You should check out my blog, and other people articles!

  • 6 June 2024 at 04:35
    Permalink

    Thank you for some other informative website. Where else could I get that type of information written in such an ideal means? I’ve a venture that I am just now running on, and I have been at the look out for such information.

  • 6 June 2024 at 19:03
    Permalink

    Spot on with this write-up, I really suppose this website needs much more consideration. I’ll in all probability be again to learn much more, thanks for that info. [Reply]

  • 6 June 2024 at 22:40
    Permalink

    Whats up very nice website!! Man .. Beautiful .. Wonderful .. I will bookmark your site and take the feeds additionally…I’m glad to find a lot of helpful info right here in the post, we need work out extra techniques in this regard, thank you for sharing.

  • 7 June 2024 at 03:01
    Permalink

    It’s really a nice and helpful piece of information. I’m satisfied that you shared this useful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  • 7 June 2024 at 07:21
    Permalink

    An impressive share, I simply given this onto a colleague who was simply doing small analysis with this. And the man in reality bought me breakfast because I discovered it for him.. smile. So permit me to reword that: Thnx with the treat! But yeah Thnkx for spending plenty of time to go over this, I am strongly concerning this and love reading much more about this topic. If at all possible, as you become expertise, do you mind updating your website with an increase of details? It really is extremely helpful for me. Huge thumb up because of this post!

  • 7 June 2024 at 14:10
    Permalink

    Spot i’ll carry on with this write-up, I actually think this site needs considerably more consideration. I’ll more likely be once more to see a great deal more, thanks for that information.

  • 7 June 2024 at 18:21
    Permalink

    Salutation, maybe this is not on theme but anyway, I have been reading about your site and it looks truly tidy. impassioned about your activity. I’m building a new blog and hard put to make it appear great, and provide really good content. I have revealed much on your site and I look forward to more updates and will be coming back.

  • 7 June 2024 at 18:24
    Permalink

    Have you ever thought about writing an ebook or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my audience would enjoy your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an email.

  • 8 June 2024 at 18:44
    Permalink

    I thought it was heading to become some dull previous publish, however it truly compensated for my time. I’ll publish a hyperlink to this web page on my blog. I am positive my visitors will uncover that extremely helpful.

  • 9 June 2024 at 07:57
    Permalink

    Good day! Do you know if they make any plugins to assist with
    SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m
    not seeing very good results. If you know of any please share.
    Thanks! You can read similar article here: Escape rooms review

  • 9 June 2024 at 15:46
    Permalink

    great put up, very informative. I’m wondering why the opposite experts of this sector don’t realize this. You should proceed your writing. I am sure, you’ve a huge readers’ base already!

  • 10 June 2024 at 08:40
    Permalink

    After I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I receive four emails with the same comment. Perhaps there is an easy method you are able to remove me from that service? Many thanks.

  • 10 June 2024 at 14:15
    Permalink

    Youre so cool! I dont suppose Ive read anything in this way prior to. So nice to get somebody by incorporating original thoughts on this subject. realy i appreciate you for starting this up. this excellent website is one thing that is needed on the web, a person with some originality. valuable task for bringing new stuff for the world wide web!

  • 10 June 2024 at 16:11
    Permalink

    I will immediately snatch your rss feed as I can’t find your email subscription hyperlink or newsletter service. Do you have any? Please let me understand so that I may just subscribe. Thanks!

  • 10 June 2024 at 16:41
    Permalink

    The the next occasion I read a blog, I hope so it doesnt disappoint me about brussels. Get real, I know it was my solution to read, but I personally thought youd have some thing interesting to mention. All I hear is a number of whining about something that you could fix if you werent too busy interested in attention.

  • 11 June 2024 at 20:56
    Permalink

    An impressive share, I merely given this onto a colleague who had been performing a small analysis within this. And the man in fact bought me breakfast since I ran across it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for your treat! But yeah Thnkx for spending any time to talk about this, I’m strongly over it and love reading read more about this topic. When possible, as you grow expertise, do you mind updating your blog with an increase of details? It truly is extremely useful for me. Massive thumb up in this article!

  • 12 June 2024 at 13:41
    Permalink

    When I click on your RSS feed it gives me a page of weird text, is the malfunction on my end?

  • 12 June 2024 at 20:56
    Permalink

    I’m really enjoying the theme/design of your blog. Do you ever run into any web browser compatibility issues? A number of my blog audience have complained about my website not operating correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any advice to help fix this issue?

  • 13 June 2024 at 00:30
    Permalink

    Psychological focal point, training, likability, aspect, calm yet rely on. However these are some of the items Tang Soo Use, your current Mandarin chinese style created by self defense, can show we and additionally instilling in your soul the power not only to fight you and your family about the craft the very first hazards signs in conflict altogether.

  • 13 June 2024 at 13:52
    Permalink

    Hi. Awesome article. Other web site owners should take this web site as a model – very clean and fantastic style, not to mention the content. I’ll be back.